• De Kankertaboe doorbreken begint bij onze kinderen

Mevr. Astrid van Eer, oprichter van stichting KDPS, heeft een informatief boekje over de ziekte kanker samengesteld en uitgebracht voor jong en oud. Het boekje heet “De T van Takrusiki, de K van Kanker”.

In het Sranan Tongo wordt kanker ook wel Takrusiki genoemd, letterlijk vertaald als ‘lelijke ziekte’. Om Surinaamse kinderen te informeren en de ziekte kanker bespreekbaar te maken, wordt er in dit boekje uitgelegd wat kanker is, hoe het behandeld kan worden en welke gevoelens de diagnose met zich meebrengt.

Het boekje is samengesteld voor de leeftijdsgroep 9 jaar en ouder. Het zal er toe bijdragen
    dat jong en oud samen over de ziekte kanker zullen praten. Met behulp van het hoofdstuk
    “Test jezelf “ zullen zij ervaren hoe zij op een ontspannen manier deze ziekte kunnen leren kennen,
    vroegtijdig kunnen ontdekken of zelfs kunnen voorkomen. Zo kan de taboe voor de ziekte
    kanker worden doorbroken. Daarom is ons motto “Kennis geeft kracht”.
    Het streven is dit onderwerp in het curriculum van het natuur- of biologie onderwijs te
    krijgen. Momenteel zijn we in gesprek met verschillende educatieve instanties om dit te bewerkstelligen.

Met de opbrengsten van de verkoop van de boekjes, ondersteunt de stichting kankerpatiënten die hun medicatie of ziekenhuis kosten niet kunnen betalen.

Ook in Nederland is het boekje te koop via:

Amazon

Bijlmer bookstore

Woont u in Suriname en wilt u het boekje ook aanschaffen?

Verkooppunten:

Dresscode aan de Domineestraat #22

Boekhandel Warteco aan de J.A.Pengelstraat #54

Boekhandel Kasco aan de Heerenstraat #25

Het boekje is ook rechtstreeks via de stichting zelf te verkrijgen door contact op te nemen via de onderstaande knop