• In Suriname lijden en overlijden er nog teveel mensen aan de ziekte kanker. Met de huidige medische kennis en ontwikkelingen in de wereld, is het een feit dat dit niet hoeft te gebeuren.

Wij van Stichting Kanker Diagnostiek Preventie in Suriname (KDPS) hebben als doel om het kanker sterftecijfer in Suriname te doen dalen en bij te dragen aan verbeterde zorg in Suriname.

Missie van Stichting Kanker Diagnostiek Preventie in Suriname

Dit einddoel kunnen wij opsplitsen in de volgende subdoelen:

• De kennis van onze samenleving te vergroten door zoveel mogelijk informatie te verspreiden
    • Het taboe voor de ziekte kanker doorbreken door:
      • de bevolking te informeren over de ziekte, zodat ze weten wat het is en hoe ermee om te gaan
      • de bevolking bewust te maken over de ziekte en hoe ze de kans verkleinen om het te krijgen
      • de bevolking bewust te maken over wat ze moeten doen om er niet door te hoeven overlijden

Onze visie is om de kankerzorg regionaal te verbeteren en om de zorg en de diagnostiek in Suriname te brengen naar internationale standaarden.

Ons motto is:

“Kennis geeft kracht”

Wij zijn ervan overtuigd dat we niet vroeg genoeg kunnen beginnen.
    Daarom ligt een deel van onze focus op het informeren van de kinderen.

Het vergt continuïteit en vastberadenheid om ervoor te zorgen dat deze doelen worden behaald. Daarom is onze strategie gericht op regelmatige zichtbaarheid. Dit doen we door het hele jaar door lezingen en workshops te verzorgen, samenwerkingen aan te gaan met andere organisaties die gelieerd zijn aan de ziekte kanker.

We strijden zo samen tegen kanker, elke organisatie met zijn eigen specialiteit

Wat doen wij dus concreet?

• We organiseren events met als thema “ met kanker kan je leven” i.s.m opleidingen
    • We houden presentaties bij verschillende bedrijven en sociaal maatschappelijke organisaties
    • We ondersteunen en begeleiden kankerpatiënten op financieel en sociaal vlak
    • We lezen voor, uit ons eigen geschreven boekje……. “De T van Takrusiki”